Inte vågar jag somna, jag kanske drömmer framtiden

Hejsanhopp Pluppies!

I natt kunde jag inte sova, jag råkade gå förbi den trötta fasen genom att lyssna på magiskt bra låtar som Weekend wars med MGMT. Klockan två var jag störtpigg och funderade på att skriva min jobbansökan till Urban Outfitters på datorn, men istället satt jag kvar på sängen och tänkte på den istället. Miljoner tankar flög runt i mitt huvud och eftersom jag var helt överpigg började jag skriva en massa saker som kändes väldigt smarta just då. Jag tänkte en del på drömmar, det är nämligen så att jag har drömt två drömmar som nästan känns som framtiden, alltså inte rakt av, men lite. Den ene var med min mamma och som drömmen var har det nästan blivit eller kommer snart bli. Sen var det en till dröm som jag inte tänker peka ut vem den var om, men det den handlade om tror jag inom kort faktiskt kommer inträffa. Som om att en liten del av en själv känner på sig det.

En av de sakerna jag skrev igår var detta:

Jag samlar på pusselbitar små
prickiga, lila,
turkosa, röda, vita, randiga
Varje steg du tar blir till en pusselbit
En pusselbit kan vara en doft, en plats,
en person, en känsla, ja precis vad som helst.
Min önskan är att jag till slut en dag kommer 
att ha gjort klart hela mitt pussel,
ett stort fint pussel med alla världens färger.
Varje sekund du upplever blir till en pusselbit
och ju mer du gör av din tid till det du vill
desto färggladare blir ditt pussel
Jag samlar på pusselbitar små
dem ska gå i grönt, rosa, gult, svart, blått
Alla färger ska få vara med i mitt pussel.

Hejhoppsi!
image74

Kommentarer
Postat av: Anonym

åååååhhh! va fint du skriver! finast i världen skriver du. pusseldikter muntrar upp mig.
pluppipuss
ps.jag ska skriva ut den och ha på min vägg

2008-04-06 @ 21:53:15
Postat av: plups igen

ps.ps.fast jag blir nog lite sorgsen av den också. melankolisk. förresten tror jag att det är flickan på bilden som säger allt!fint allefall
vi ses på tisdi

2008-04-06 @ 21:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0